Mis on lihtne keel?
Lihtne keel on keele-kasutus,
millest saab aru kerge intellektipuudega inimene.
Lihtsas keeles tekst on tavaliselt
pikema teksti kokku-võte,
kus on kirjas kõige olulisem info.
Lihtsa keele logo näitab,
et tekst on lihtsas keeles.
Kellele on vaja lihtsat keelt?
Lihtne keel on mõeldud inimestele,
kellel on raskusi lugemisega.
Näiteks:
- intellektipuudega inimesed
- vähe koolis käinud inimesed
- teismelised
- eakad
- välismaalased, kes õpivad kohalikku keelt
- tavalised inimesed, kes tahavad infot kiiresti kätte saada
Kus kasutatakse lihtsat keelt?
- eluliselt oluline info
- tähtsamad päeva-sündmused
- erivajadustega inimeste ajakirjad ja veebilehed
Lihtne keel on ligipääsetavuse osa
Lihtne keel aitab tekstist aru saada,
teksti mõttele ligi pääseda.
Kui tekst on lihtne ja kõik saavad sellest aru,
siis öeldakse:
see on ligipääsetav info.
Ligipääsetavust hinnatakse 4 puude liigi järgi:
- liikumispuue
(kaldteed, liftid, sobiv pinnakate) - kuulmispuue
(subtiitrid, nähtavad viidad) - nägemispuue
(kirjeldustõlge, punktkiri) - intellektipuue
(lihtne keel)
Vaata ka: Vaimupuu lihtsa keele esitlus
