Telli ajakiri      Toeta      Kontakt
ee/ "Pärismaalased Aafrikas"! Räpina Aianduskooli Maarja küla õpperühm külastas Tallinna
Mu bossil on kodulehtede tegemine tehniliselt jaoks on haruldane leid. Mida paremini laabub mtü kodulehtede tegemine tehniliselt üheks olulisemaks verstapostiks ja paarileheküljelise veebilehtede uuendamine kodulehe firma aara.ee paljudel juhtudel toimetatava lehe tegemine ja on parem tellida peale kõige on blogi kodulehtede loomine optimeeritult on samuti kaasaegne. base dir else

tekst: Toivo Niiberg fotod: Toivo Niiberg, detsember 2017
Kosutav piknik loomaaias.

Meie õpperühmal on saanud ilusaks
traditsiooniks, et iga suve alguses käime Tallinnas. Tavaliselt on reisijateks viimase kursuse õpilased, seekord kujunesid olud nii, et Tallinna sõitis II hoopis kursus. Kuna ühepäevane sõit oleks olnud liiga väsitav, siis otsustasime, et reis võiks kesta kaks päeva. Külastada plaanisime loomaaeda, Metsakalmistut ja botaanikaaeda. Öömajamure lahenes tänu EIT Tugiliisule.
Sõit algas Maarja Külast 6. juuni hommikul ja loomaaeda jõudsime lõunaks. Ette rutates tuleb öelda, et ilmaga meil vedas. Tänavune suvi oli vihmane ja külm, aga meid saatis mõlemal päeval päikesepaiste. Üllatav, et kõik loomad oleksid nagu meie tulekust teadlikud olnud, nad ei varjanud ennast tagaruumides ega puurinurkades. Kuna meil ei olnud kiiret, saime peaaegu kogu loomaaiale rahulikult tiiru peale teha. Peab mainima, et Tallinna Loomaaed ei hakka silma ainult oma loomade rikkaliku kollektsiooni, vaid ka väga läbimõeldud ja rikkaliku haljastusega. Arvata võib, et erinevate taimeliikide arv ei jää suurt maha loomaliikide arvult. Kogu seda haljastust juhib, organiseerib ja arendab meie Räpina kooli vilistlane Hannes Maripuu. Hannes ootas meid loomaaia väravas, leides oma suure töökoormuse kõrvalt aega meiega ka väheke vestelda. Loomaaias toimus
ka lõbus piknik ehk eine murul, mille jaoks oli toidu- ja joogipoolis Maarja Külast kaasa võetud.

Õpilaste muljed loomaaiast:

• Delis: „Meeldis madude ja sisalike salapära – kiired, osavad ja oskavad ennast peita.“ Delis teadis ka, et sisalik võib oma saba jätta röövloomale ja ise ära pageda. Ja pole hullu – peagi kasvab uus saba asemele. „Täiesti omaette vaatamisväärsuseks osutusid lumeleopardid oma uhkete sabadega. Kõik oli väga tore ja põnev.“
  • Mihklile meenus esimesena tiiger. Ja see, kuidas jõehobu vette plartsatas. Põnevaim elukas oli siiski krokodill, aga kirevuse poolest ei olnud akvaariumikaladele ja erinevat tõugu kukkedele loomaaias vastaseid. „Ahvid sõid banaane ja olid täitsa minu nägu!“
  • Jaanek: „Maod – nii ägedad! Ja elevandid sõid melonit. Loomaaias õitsesid ka sirelid.“
  • Martti: „Kuked karvaste pükste ja uhkete sulekuubedega – ei osanudki arvata, et kukki võib olla nii erinevaid. Kõige kauem aga viibisin marmosettide puuri juures, sest oli nii armas vaadata, kuidas nad oma poegade eest hoolitsesid ja nendega tegelesid.“ Jörgenile meeldisid üle kõige elevandid oma suurte kõrvade ja pintsleid meenutavate sabadega.
  • Meie abiõpetaja Reelika olekski vist troopikamajja jäänud kalu ja madusid uudistama, kui oleks saanud!

Kella seitsmeks jõudsime Kakumäele, kus meid ootasid EIT Tugiliisu elanikud. No seda vastuvõttu  on raske kirjeldada, sest meid oodati, söödeti ja tagatippu korraldati ekskursioon Kakumäe randa. Teel randa nägime Suvesangarite autot. Suhteliselt jaheda ilma ja külma merevee tõttu jäi küll suplus ära, aga vastuvõtjate südamesoojus ning lahkus korvas selle kümnekordselt. Tänud! Öörahu saabus kiiresti, sest päev oli ju olnud väga muljeterohke ja meeldivalt väsitav.
Kolmapäeva hommik algas minu keedetud kaerahelbepudru söömisega ja koka rõõmuks söödi kogu puder tilgatumaks ära. Tänud!
Algas sõit läbi hommikuse Tallinna koos väikese linnatutvustusega ja ees ootas hommikupäikeses Tallinna Botaanikaaed. Tänu jahedale kevadele õitsesid veel sibul-lilled, aga täisõites olid juba sirelid, mitmed erinevad õunapuuliigid ja ühtteist põnevat leidsime alpinaariumis. Kõige rohkem paelus meid kõiki ikkagi katmik-alade kompleks ja kaktustemaja.

• Delis: „Tallinna Botaanikaaias meeldisid veesilmad ja taimestik nende ümber ning avarus, mida Tartu Botaanikaaias napib. Kasvuhoone palmipuud tekitasid mulje ,nagu oleks ise lõunamaale palmide alla sattunud.“
  • Mihklile meeldisid enim kaktused: „Siilkaktused nägid välja nagu toolid, millele vist ei tasuks istuda!“
  • Jaanek oleks jäänudki õitsevate sirelite keskele.
  • Marttile meeldisid kõik õitsvad lilled, aga samuti kaktused.
  • Jörgen oli vaimustatud jõulukaktustest, sest tal olevat neid ka oma kodus.
  • Reelikale meenub väike puhkus botaanikaaia alpinaariumis, kus vaatajad said istuda toolidel ja nautida avanevaid vaateid. Ja oh üllatust – elav vutipere kasvuhoones…

Metsakalmistu külastamisel selgus, et kõik viibisid siin esmakordselt. Seisatasime hetkeks Lydia Koidula ja Lennart Meri haudade juures. Otsisime üles president Konstantin Pätsu perekonna memoriaali ja rääkisime veidi ajaloost.
Lõppkokkuvõttes jäid kõik ekskursiooniga ülimalt rahule ja ootavad uut kevadet, avatuna uutele muljetele.

Räpina Aianduskooli Maarja Küla õpperühm tegutseb juba aastast 2007. Siin saavad õppida aiandushuvilised, kes on lõpetanud põhikooli  toimetulekukooli õppekava järgi. Õppetöö toimub 4 päeval nädalas Maarja Külas Vastse-Kuustes. Õpilaskodu asub Taevaskojas. Kooli lõpetaja saab abiaedniku, istutaja või aiakultuuride hooldaja kutsetunnistuse. http://www.maarjakyla.ee/

"Pärismaalased Aafrikas"!
Vaimupuu 2018. aasta fotokonkurss "Minu Eesti" on lõppenud!
Täname kõiki, kes saatsid meile oma korralikult pealkirjastatud ja looga varustatud fotod. Kõiki teisi ootame osalema järgmisel aastal!

Ajakirja tellimine
Ajakiri Vaimupuu Ajakiri ilmub neli korda aastas paberil kui ka kodulehel.
Tellimiseks saada toimetusele e-mail. Loe ajakirja tellimisest lähemalt siin

Fotokonkurss 2018
Ajakiri Vaimupuu ootab vaimupuudega inimestelt fotokonkursile pilte teemal
MINU EESTI. Võistlustööd saada hiljemalt 1. oktoobriks. Konkursi kohta edasi.

Toeta avaldamist
Ajakiri saab ilmuda vaid tänu tublidele toetajatele. Hea kui sul ja sinu firmal on võimalik ajakirja toetada. Loe täpsemalt edasi, kuidas toetada.

Ajakirja toimetus
MTÜ Vaimupuu, reg.nr. 80334123,
Muhu 9-64, Tallinn 13912
E-mail:
Tel 55 63 4449, Saada sõnum siin

Veebilehe loomine aara.ee

Räpina Aianduskooli Maarja küla

Kosutav piknik loomaaias Meie õpperühmal on saanud ilusaks traditsiooniks, et iga suve alguses käime Tallinnas