Telli ajakiri      Toeta      Kontakt
Te tegite parimat, mis võimalik oli! BUSSISEIKLUS HORVAATIAS
Äraütlemata kodulehtede valmistamine mille puhul saaks kvaliteeti hinnata. Hoolsalt käsitööna hobi jaoks kodulehe koostamine mille puhul on alati ajavaru selleks kiire kodulehtede uuendamine põhjalikult http://www.aara.ee/Kodulehekulje_loomine_majandustarkvara_muugi_ja_ko_42-6#vi teadmiste poolest mõjus veebilehe uuendamine asjatundjatelt olulistele aspektidele lisaks kõigele on MTÜ kodulehe tegemine sest sarnasel teemal ka abs cad dir

BUSSISEIKLUS HORVAATIAS

tekst: Kahro Ader, Rapla Vahtra Tugikeskuse klient (kirja pani AGE ILUMAA, Rapla Vahtra Tugikeskuse tegevusjuhendaja) fotod: Erakogu, märts 2017
Tüüpiline hetk bussireisilt - bussijuhid parandavad bussi.

Reisil käisime 4 keskusega: Rakvere, Viljandi, Rapla ja Pärnu. Grupp oli 75 inimest. Sõit algas Raplast kell 7.15.

I peatus oli Läti piiril. Seejärel sõitsime läbi Leedu, kus oli II peatus 19. km-l söögikohas. Seal sõime ja istusime õues. Õhtuks jõudsime Poola, kus magasime hotellis. Aigar ja Ahti magasid endises kaalumajas.

Hommikul jätkus sõit Tšehhi poole. Kahjuks Tšehhi me ei jõudnud, sest buss läks Poola kiirteel katki. Seisime ja ootasime, mis edasi saab. Meile tuli appi politsei, kes aitas asendusbussi leida. Õues oli väga palav. Osad inimesed pidasid silla all piknikut, osad jalutasid vees. Kui asendusbuss tuli, siis sõitsime uude Poola hotelli. Saime toad kätte.

Osad inimesed olid jõudnud juba duši all ära käia ja mõnel oli öösärk juba seljas. Natukese aja pärast helistas Itta Agele, et kolige nüüd uuesti välja, buss sai korda ja sõidame edasi. Ootasime kohvritega õues. Siis tuli uus kõne, et buss läks uuesti katki ja me ei sõida kuskile. Kolisime jälle hotelli sisse. Bussijuhid remontisid bussi öö läbi. Hommikusöök oli väga rikkalik.

Lõuna paiku jõudsime Horvaatiasse, kus külastasime Plitviće loodusparki. Seal on palju järvi. Sõitsime kahe laevaga järvedel ja jalutasime saarel. Nägime palju koskesid. Pärast seda sõitsime suure laevaga edasi, jõudsime söögiplatsi, kus ostsime suveniire ja sõime. Jätkus jalutuskäik kõige suurema kose juurde, kus mina ja Ahti olime kõige ees lipuga. Lõpuks jalutasime bussini.

Sõit jätkus. Õhtul pimedas jalutasime Zagrebi linnas. Öösel jõudsime Kleki linna, kus magasime 3 ööd.

Esimesel hommikul sõitsime läbi Bosnia Herzegovina Dubrovnikusse, kus käisime linnamüüri peal jalutamas. Pärast jalutuskäiku sõitsime tagasi hotelli. Natuke puhkust ja siis viidi meid paadisadamasse. Sõitsime 4 paadiga ja terve tee laulsime. Meie paadi kapten oli krutskitega. Küll sõitsime pilliroogu ja siis sõitsime teistest mööda, siis tegime auringe ja lõpuks jõudsime restorani. Restorani omanik võttis meid sõbralikult vastu. Natukene saime saarel ringi vaadata ja siis kutsus peremees meid lauda. Lauale kanti liudadega kartuliputru ja pikki vorste ja väikesi vorste ja kanaliha ja sealiha ja salatit. Kannudes oli vesi, värske apelsinimahl ja vein. Kui midagi sai otsa, toodi kohe juurde. Magustoiduks toodi meile suured vaagnad arbuusi. Peale sööki läksid paadi kaptenid pilli mängima ja laulma. Meie saime tantsida mitu tundi järjest. Öösel sõitsime jälle hotelli.

Teisel hommikul pidime ärkama ja jäätisekohviku juures kokku saama. Läksime jahisadamasse. Seal ootasid meid 1 suur jaht ja 2 väikest jahti. Mina sain väikese jahi peale. Julgemad said ees jahinina peal päikest võtta. Merereisi ajal pakuti meile kalapasteeti saiaga, arbuusi ja jooke – vesi, apelsinimahl ja vein. Sõitsime ühele saarele, kus jalutasime linnas, siis sõitsime edasi järgmise saareni. Seal käisime ujumas ja võtsime päikest. Ester Viljandist astus merisiiliku peale ja sai okkad jalga. Kapten kutsus meid laevavilega sööma. Kapten oli valmistanud meile sinikarpe, kala ja salatit. Jälle pakuti vett, mahla ja veine. Magustoiduks oli taas palju arbuusi.

Õhtul sõitsime jahtidega tagasi hotelli juurde. Ahti, Tarno, Kadri, Ingrid , Mati ja Linda käisid jäätisekohvikus kohalikku jäätist söömas.

Kolmandal hommikul nautisime tagasisõitu, kus käisime Postoinja koobastes rongiga sõitmas. Suund oli jälle Tšehhi poole. Austrias läks meil buss jälle katki. See juhtus põldude vahel. Giid helistas igale poole, et abi saada. Lõpuks ei võtnud Austria politsei enam giidi telefonikõnet vastu. Lõpuks giid ütles, et peame bussis ööbima, asendusbuss tuleb hommikul 5.30.  Abi saabus kell 8.00 päästeameti poolt. Merle läks koos päästeameti meestega välja nõu pidama. Päästeamet näitas, kustkaudu minna lähimasse bensujaama (2 km). Päästeamet saatis meid kogu aeg autoga ja viis tagumisi inimesi autoga edasi. Siis ta pani tee kinni, et jalakäijad üle saaks. Ootasime oma bussi. Kes tahtsid, said istuda meie bussis ja oodata asendusbussi, mis pidi tulema kell 12.00, tuli aga 14.30. Bussis oli kohti 60 ja meid oli 77. Osad istusid kolmekesi ja osad põrandal. Lõpuks saime Tšehhi hotelli. Ülemus tõi lennukiga käigukasti Viini. Bussijuhid remontisid jälle öö läbi bussi. Järgmisel hommikul algas sõit kodu poole. Ema palus Eval pilti teha. Eva küsis, et kust välku tuleb. Ema ütles, et välku ei tulegi, aga pilt on juba ammu tehtud. Kokku tuli 28 pilti.

Poolas käisime Musta Madonna kirikut vaatamas. See oli väga suur. Viimase öö magasime Poola hotellis. Hommikul tänasime bussijuhte Vladimirit ja Janośit ning giid Merlet hoolitsuse eest. Lõpuks jõudsime Pärnusse, siis viisime Viljandi inimesed ja siis jõudsime Raplasse.

Väga seiklusrikas reis. Reisiseltskond oli väga sõbralik ja lõbus. Keegi ei virisenud.

Suur tänu sulle, Merle, et sa hoolitsesid meie eest nagu oma ema, ükskõik, kas buss oli katki või mitte.

Head vaprad bussijuhid, olgu teil järgmine kord õnnelikum käsi, et buss rohkem katki ei läheks. Puhake ikka ka. Te tegite parimat, mis võimalik oli!.

Tänaseks on ametlikult lõppenud fotokonkurss “Ilu minu ümber“. Auhinnasaajad selgumas ja rändnäitus tulekul ... Näituse avatseremoonial 7. novembril kuulutame välja 6 võitjad .

Ajakirja tellimine
Ajakiri Vaimupuu ilmub üle kuu korraga nii paberil kui ka kodulehel.
Tellimiseks saada toimetusele e-mail. Loe ajakirja tellimisest lähemalt siin

Fotokonkurss 2017
Ajakiri Vaimupuu ootab vaimupuudega inimestelt fotokonkursile pilte teemal
Ilu minu ümber. Võistlustööd saada hiljemalt 1. oktoobriks. Konkursi kohta edasi.

Toeta avaldamist
Ajakiri saab ilmuda vaid tänu tublidele toetajatele. Hea kui sul ja sinu firmal on võimalik ajakirja toetada. Loe täpsemalt edasi, kuidas toetada.

Ajakirja toimetus
MTÜ Vaimupuu, reg.nr. 80334123,
Muhu 9-64, Tallinn 13912
E-mail:
Tel 55 63 4449, Saada sõnum siin

Veebilehe loomine aara.ee

BUSSISEIKLUS HORVAATIAS

Tüüpiline hetk bussireisilt - bussijuhid parandavad bussi Reisil käisime 4 keskusega: Rakvere, Viljandi, Rapla ja Pärnu