Telli ajakiri      Toeta      Kontakt      
Viha on inimese loomulik tundepuhang, mida ei pea häbenema. Igal inimesel on õigus olla kellegi või millegi peale vihane. Vajaduse korral pöördu psühhoterapeudi poole ning osale viha maandamise treeningus VIHA TALTSUTAMINE
Pole palju aega möödunud, kui lehe tegemine kvaliteetselt peale hea vaist. Lepingu sõlmimiseks hea veebilehtede tegemine põhjalikult ja see ei saa olla juhus selleks soodsa kodulehe tegemine http://www.aara.ee/Veebilehtede_valmistamine_reisiblogide_jaoks_mille_42-4 seda linki saab mitmeti artiklite kodulehe uuendamine firmadele sealsamas on palju näiteid mitmeid häid artikleid kodulehtede valmistamine millel on palju funktsioone. lihtsa veebilehtede arendamine siis valmis. zero base cad

VIHA TALTSUTAMINE

Aprill 2016

Viha on inimese loomulik tundepuhang, mida ei pea häbenema. Igal inimesel on õigus olla kellegi või millegi peale vihane.

VIHA TALTSUTAMINE

Tähtis on õppida oma viha tundma ja tegutseda nii, et oma suures vihas jääksid ise ning jätaksid teised ellu. Viha on tunne tugevast nördimusest, millega kaasneb enesekontrolli kaotus. Tuginen maailmakuulsa Prantsuse näitekirjaniku Moliére kirjapandule: „Pole midagi taunitavamat, kui inimene muutub raevust metslooma sarnaseks. Kõik meie sõnad ja teod peavad juhinduma eelkõige mõistusest, kas pole nii?“

Tea, et üks kõva vihahoog ja selle „matmine“ oma sisemusse vähendab sinu prognoositavat eluiga keskmiselt kolme nädala võrra. Pole siis ime, et me näeme kuuekümnestena välja nagu saja kahekümnesed... Seega – viha ei tohi endasse suruda, temaga tuleb tegeleda ja ta tuleb endast välja elada. Kõige hullem on jääda oma vihas üksinda ja tegevuseta – siis võib toimuda „plahvatus“.

Viha taga on alati abitus. Me vihastume tavaliselt siis, kui tunneme, et meid on ära kasutatud, meid eiratakse, vihatakse, kuritarvitatakse või hüljatakse. Ükski olukord või teine inimene ei saa meid vihaseks „teha“. Meie viha on otseselt seotud meie arusaamisega olukordadest ja inimestest või seotud eelmiste kogemuste ja mälestustega. Viha ei ole negatiivne. Ohtlik on kontrollimatu viha. Me tajume viha halvana ja kardame seda tunnet, sestap kardame ka oma tõelisi tundeid väljendada. Sellega kaasneb oht, et me laseme vihal enda sees edasi keeda. Viha hävitab hea tahte.

 

Mida oma vihaga ette võtta:      

  • Arenda oma eneseteadvust. Kõigepealt tunne oma viha ära ning siis otsusta, et sa kontrollid seda. Kui tead, missugused olukorrad, tunded ja mõtted sinus viha vallandavad, on sul kergem oma viha kontrollida.
  • Hoidu vihas ennast õigustamast ja viha õilistamast. Varem või hiljem oled sunnitud seda teguviisi niikuinii kahetsema.
  • Näita vastaspoolele ühemõtteliselt, et oled ärritunud.
  • Vaata oma vastasele kindlat silma ja kõnele temaga väga valjusti, aga selgelt (ära karju!).
  • Väldi solvavaid väljendeid.
  • Ära tee kedagi maatasa teiste ees, vaid püüa seda teha neljasilmavestluses.
  • Põgene. Kui tunned, et su viha paisub kellegi vastu vägivaldseks, siis eemaldu temast võimalikult kiiresti ja kaugele. Ära kuula tema palveid ega lepitusi, vaid põgene. Lahku ruumist ja hinga sügavalt sisse ja välja.
  • Rääkimine. Leia hea kuulaja või sõber, kes on sind nõus lõpuni kuulama.
  • Vaimne tegevus. Kuula muusikat, loe köitvat raamatut, vaata loodusfilmi, lahenda ristsõnu, sudokut jne. Mina loen Murphy seadusi, kust saab peaaegu alati lohutust ning isegi mõne hea toimetulekuretsepti. Vahel aitab ka luuletuse loomine või oma negatiivsest tundest kirjutamine paberil või arvutis.
  • Füüsiline tegevus. Öeldakse, et vihas ei tohi lasta käsi rüppe. Ära mingil juhul hakka asju pilduma! Korista tube, pese nõusid, pese käsitsi riideid, klopi vaipu, kaeva maad, kitku umbrohtu – saad vähemalt kordasaadetu eest ennast tunnustada. Aitab ka jooks ümber maja või veel parem – metsa, kus võid vajaduse korral täiest kõrist karjuda. Samas ei soovitata vihas midagi luua, sest siis pidavat viha ka loodu sisse minema. Vihas kootud sall või nikerdatud puulusikas vaevalt kellelegi õnne toob. Küllap oleks ohtlik niisugune sall endale kaela köita. Küll võid heegeldada ja kududa, katsetada uusi võimalusi, aga vihas tehtu haruta hiljem üles. Aiatöödes ei soovitata vihas taimi harvendada, sest allesjäänudki võivad kuivada, hargnema hakata ja turri minna.
  • Vajaduse korral pöördu psühhoterapeudi poole ning osale viha maandamise treeningus.
Kingi lähedastele ilu - kingi Vaimupuu kalender!
VIHA TALTSUTAMINE
VIHA TALTSUTAMINE
VIHA TALTSUTAMINE
VIHA TALTSUTAMINE

Ajakirja tellimine
Ajakiri Vaimupuu ilmub üle kuu korraga nii paberil kui ka kodulehel.
Tellimiseks saada toimetusele e-mail. Loe ajakirja tellimisest lähemalt siin

Fotokonkurss 2017
Ajakiri Vaimupuu ootab vaimupuudega inimestelt fotokonkursile pilte teemal
Ilu minu ümber. Võistlustööd saada hiljemalt 1. oktoobriks. Konkursi kohta edasi.

Toeta avaldamist
Ajakiri saab ilmuda vaid tänu tublidele toetajatele. Hea kui sul ja sinu firmal on võimalik ajakirja toetada. Loe täpsemalt edasi, kuidas toetada.

 Ajakirja toimetus
MTÜ Vaimupuu, reg.nr. 80334123,
Muhu 9-64, Tallinn 13912
E-mail:
Tel 55 63 4449, Saada sõnum siin

Veebilehe loomine aara.ee

VIHA TALTSUTAMINE

VIHA TALTSUTAMINE

Tähtis on õppida oma viha tundma ja tegutseda nii, et oma suures vihas jääksid ise ning jätaksid teised ellu Viha on tunne tugevast nördimusest, millega kaasneb enesekontrolli kaotus Viha on inimese loomulik tundepuhang, mida ei pea häbenema. Igal inimesel on õigus olla kellegi või millegi peale vihane.

VIHA TALTSUTAMINE

www.vaimupuu.ee © 2015 MTÜ Vaimupuu » Ajakirja väljaandmine ja üritused