Telli ajakiri      Toeta      Kontakt
Ekskursioonid Pariisis ja ookeani ääres jäävad kõigile kauaks meelde VAHTRAKAD SÕPRADEGA PARIISIS
Üks põnev artikkel tervikliku kodulehe valmistamine kiiresti on samuti tulevikkuvaatav. Kui on kindel tähtaeg efektiivse netilehtede tegemine firma poolt hästi tasakaalustatud järjekorras veebilehtede loomine püsikulud algupärase raamistikuga veebilehe valmistamine mis töötab ka koormusega lisaks kõigele on paarileheküljelise veebilehtede programmeerimine tehniliselt sest sarnasel teemal ka zero base cad

ge Ilumaa, Rapla Tugikeskus Vahtra tegevusjuhendaja, november 2015
Singeli grupi seljataha jääb kogu väiksel saarel asetsev St. Micheli klooster.Meie olime siin !!! See kõik on imeline!!!

Juba neljandat korda ühendasid väed Pärnu Psühhiaatriakliiniku Päevakeskus, Viljandi Singel, Rapla Hooldekeskuse Tugikeskus Vahtra ja Katikodu ning võtsid ette reisi Prantsusmaale.
Sel aastal liitus meiega ka Pahkla Camphilli küla seltskond. Tegevusjuhendaja Ülle Vaher Pärnust pidas läbirääkimisi Viru Reisidega ja jagas infot ülejäänutele.  Sõitsime läbi Brüsseli, olime 2 päeva Pariisis, kus õnnestus meil tänu Linda Luhse ja Itta Araku asjaajamistele Louvre'i lausa tasuta külastada. Nii mõnigi omandas reisil uusi oskusi, nt poes pangakaardiga iseseisvalt maksmise.  Reis oli väga emotsionaalne, reisikaaslased kokkuhoidvad ja hoolivad.  Järgnevalt "vahtrakate" muljed reisist.

AHRO:
Meie reis algas Raplas „Vahtra” Tugikeskuse maja juurest. Tartu ja Viljandi rahvas oli juba bussis. Pärnust võtsime viimase grupi peale, kes jäid hiljaks. Pärnust põrutasime Läti piiri peale, seal tegime peatuse. Seejärel tuli Leedu ja õhtuks jõudsime Poola. Poola hotellis oli 1. hommikusöök 6.30. Poolast sõitsime Saksamaale. Käisime Saksa poes. Saksast põrutasime Belgiasse, kus vaatasime Brüsselit. Jõudsimegi Prantsusmaale. Põnev oli austrite söömine. Mina küll ei söönud, aga vähemalt nägin ära, kuidas seda tehakse. Mont-Saint Micheli mäel nägime uhket kindlust. Saime ujuda Atlandi ookeanis, kus nägime tõusu ja mõõna. Ujusime ja võtsime päikest. Algul oli vesi küll külm, aga pärast oli hea. Sõitsime laevaga Seine'i jõel ja sõitsime liftiga üles Eiffeli torni III platvormile. Hotellide uksed olid koodinumbritega, mis me pidime üles kirjutama ja sisse toksima, et sisse saada. Öörahu algas kell 23.00, aga mina sain vahel alles peale 24 magama, sest reisiseltskond oli väga vahva. Kõik olid väga rõõmsad ja sõbralikud. Bussijuhid olid väga toredad. Kuna mõlemad olid Aleksandrid, siis nimetasime ühte "meie Sassiks", sest ta oli teist korda meiega, ja teist "teiseks Sassiks". Giid Merle oli väga hooliv. Väga hea reis oli.
INGRID:
Võimas reis oli. Seda ei oskagi teistele kirjeldada, seda peab ise kogema. Eriti meeldis mulle ookean, kus ma elus esimest korda nägin tõusu ja mõõna ja seda nii vähese aja jooksul. Lausa hetkega. Kogu seltskond oli hästi kokkuhoidev. Ka bussijuhid olid vahtrakatega koos. Mängisime õhtuti kaarte. Bussijuht Sass aitas mind, et ma ei kaotaks. Kaotaja pidi tegema "prääksuga" kükke. Giid Merle tegi oma tööd väga südamega. Esimene täiuslik meeskond - giid ja 2 bussijuhti. Reisi päevad olid sisutihedad, oli palju programme, väga huvitav. Mille pärast ma üldse Pariisi läksin, oli Eiffeli torn. Saigi kõige kõrgemal ära käidud. Hüüdsin torni tipust: „Kas tõesti on Pariis nii ilus?” Imekaunid vaated. Laevasõit Seine'i jõel oli megalahe. Saime sõita terve tunni.
Reis oli imeline. Lahkudes olid kõigil pisarad silmis. Soovitan kõigil Pariisi külastada.
MARI:
Reisisime Prantsusmaale. Magasime hotellides. Reisikaaslasi oli Pärnust, Tartust, Raplast ja Viljandist. Teel käisin loomaaias, nägin ponisid, jaanalinde, jäneseid, papagoisid ja lilli. Eiffeli torn oli seal. Sõitsime Helmi, Kahro ja Astaga üles. Tarno ja Ingrid olid ka kaasas. Käisime söömas. Sõime saia ja juustu ja moosi. Võidpanime ka peale. Jõime tervislikku mahla. Nägin Pariisi vaateratast. Käisime kõrgetes kirikutes, kus pidi vaikselt olema. Kellad lõid ja meie kuulasime. Rita ja Ülle olid ka seal. Ükskord tõmmati meie buss käima. Siis oli palju rahvast. Sõitsime laevaga ja vaatasime maju. Ookeanis ujusime. Vesi tõusis. Liiva oli ka. Mererannas käisime koos. Helmi ja emme olid pikali. Ingrid tegi pilti. Kaugel mäe otsas oli suur maja. Sain endale ilusa pluusi, käekella, merekarpidest sõmuse ja pinali. Eriti hea oli Pariisis. Ühel öösel müristas, äike tuli. Hommikul üles tõustes päike paistis ja oli soe ilm. Tuul oli hea. Vesi oli külm. Vahetasin tihti riideid. Sokke tuli ka vahetada.
AIGAR:
Sõitsime bussiga Prantsusmaale. Magasime hotellides. Ükskord buss ei läinud käima ja auto tõmbas käima. Sõitsime linnas bussiga. Käisin Eiffeli tornis üleval kõrgel. Suured paadid olid algul liiva peal pikali ja siis olid vee sees. Nägin suuri kirikuid ja maju. Ujusin vees. Võtsin päikest. Käisin poes ja kohvikus, jõin kohvi ja sõin. Süüa ostsin poest. Ostsin lehetüdrukule käeketi. Kolm korda käisin kirikus. Teel käisime jalutamas mini loomaaias. Seal olid sead, ahvid, sebrad ja kaamel. Tegime linnades jalutuskäike. Koju jõudsime õhtul kell 10.00. Mulle väga meeldis see reis. Reisikaaslased olid toredad. Giid Merle oli väga tore. Kaks bussijuhti, Sassid, olid väga toredad.
TARNO:
Sõitsime esimesel päeval Poola. Teisel päeval olime Saksamaal ja kolmandal päeval olime Prantsusmaal. Käisime ringi. Käisime kirikutes vaatamas ja käisime ühes kloostris, kus elavad mungad. Siis käisime ühes kirikus, kus tee oli nii kitsas, et meie buss ei saanud edasi. Politsei aitas meil edasi saada. Eskordiga ja vilkuritega viidi meid parklasse. Väga uhke tunne oli. Käisime austreid söömas. Seal on tõusud ja mõõnad. Seekord oli mõõn ja me nägime austrikasvandust. Nägime, kuidas neid korjati ja viidi restoranidesse. Igal õhtul mängisime hotellis kaarte. Õhtud olid väga toredad ja lõbusad. Käisime ka ookeanis ujumas. Ookeanis nägime tõusu, kus poole tunniga vesi tõusis väga kiiresti. Saime ookeanis hüppetornist vette hüpata. Ingrid oleks tõusuga ka peaaegu märjaks saanud. Ühekorra ei läinud meil buss käima bensujaamas ning rekkajuht tuli meile appi. Sai ka üleval linnamüüride peal käia. Seal me sõime pistaatsia jäätist. Viimasel päeva, kui me Prantsusmaal olime, käisime restoranis söömas. Toit oli väga vürtsine. Vägevad ja toredad bussijuhid olid Sassid. Väga abivalmis. Bussijuhid mängisid meiega ka ühel õhtul kaarte. Giid Merle oli väga hooliv. Reisiseltskond oli võrratult tore.

Mitme keskuse noored käisid ühisel bussireisil Prantsusmaal. Ekskursioonid Pariisis ja ookeani ääres jäävad kõigile kauaks meelde.

Vaimupuu fotokonkurss 2017
ILU MINU ÜMBER

Ajakirja tellimine
Ajakiri Vaimupuu ilmub üle kuu korraga nii paberil kui ka kodulehel.
Tellimiseks saada toimetusele e-mail. Loe ajakirja tellimisest lähemalt siin

Fotokonkurss 2017
Ajakiri Vaimupuu ootab vaimupuudega inimestelt fotokonkursile pilte teemal
Ilu minu ümber. Võistlustööd saada hiljemalt 1. oktoobriks. Konkursi kohta edasi.

Toeta avaldamist
Ajakiri saab ilmuda vaid tänu tublidele toetajatele. Hea kui sul ja sinu firmal on võimalik ajakirja toetada. Loe täpsemalt edasi, kuidas toetada.

Ajakirja toimetus
MTÜ Vaimupuu, reg.nr. 80334123,
Muhu 9-64, Tallinn 13912
E-mail:
Tel 55 63 4449, Saada sõnum siin

Veebilehe loomine aara.ee

VAHTRAKAD SÕPRADEGA PARIISIS

Singeli grupi seljataha jääb kogu väiksel saarel asetsev St Micheli klooster