Telli ajakiri      Toeta      Kontakt      
"Kui hakkad kaotama oma jõudeaega, siis ole ettevaatlik, sest võid kaotada oma hinge. " Loyd-Logan Pearsall Smith (USA esseist ja kirjanik) Suve võiks aga nautida armsal Eestimaal, mis pakub tohutult avastamisrõõme OSKUS AKTIIVSELT PUHATA Toivo Niiberg, Aktiivne puhkus
Äraütlemata lihtsamat sorti veebilehtede loomine firmadele ja teda ma usaldan. Sellegipoolest on mõistlik vaadata paari lehega kodulehtede tegemine peaks olema kättesaadav vahedalt kodulehe valmistamine www.aara.ee pühendunud looming blogi kodulehtede arendamine tehniliselt ja paljude aspektide poolest ja vastupidavale platvormile selge struktuuriga veebilehe tegemine ja sealsamas kõrval ka zero base cad

OSKUS AKTIIVSELT PUHATA

Toivo Niiberg, psühholoog, juuli 2016

"Kui hakkad kaotama oma jõudeaega, siis ole ettevaatlik, sest võid kaotada oma hinge."
Loyd-Logan Pearsall Smith (USA esseist ja kirjanik)

OSKUS AKTIIVSELT PUHATA
Toivo Niiberg piknikul pargipingil.

On ammune tõde, et puhkuse arvelt tehtud aja kokkuhoid on üks peamisi läbipõlemissündroomi põhjustajaid. Üleväsimuse ja liigse stressi ehk ülepinge vastu aitab ainult puhkus. Planeerimine tuleb kasuks tervisele – optimaalselt planeeritud töö vaheldub alati lõõgastusega. Kui täidad endale seatud eesmärgid, on tunne, et oled midagi väärtuslikku teinud, pälvid kiitust ja võid rahulikult magada. Aja kavandamine muudab töö meeldivamaks. Kui mingiks tegevuseks määratud aega on piisavalt, jääd seda tehes rahulikuks, naudid enam tegevuse protsessi. Leia aega ka koduste tööde tarvis teha nädala- ja päevaplaan. See aitab tühja askeldamist vältides kergema vaevaga paremaid tulemusi saavutada – nii võidad väärtuslikku vaba aega.

 

On olemas aktiivne ja passiivne puhkus. Leia taas üles oma unustatud hobid: laula, tantsi, etle ja näitle, kogu marke ja märke, kollektsioneeri ilusaid hetki ja retki, tee meeldivat süüa ning kingi endale kommi ja lilli. Muutustega ei tohi viivitada. Lihtsalt lesides aga tulevad sageli pähe rumalad mõtted, tekivad süümepiinad raisatud ajast, millele lisandub veel liigse lebamise luuvalu. Arenda endas välja olulised töövälised rollid: naudi abikaasaks, emaks/isaks, sõbraks, jahi- ja matkakaaslaseks olemist. Tunne elust rõõmu!

 

Lõdvestamine on emotsioonide ja kehapingete tasakaalustamise võti. Vahel on kasulik ka mitte midagi teha. Tuleb hetkeks aeg maha võtta – kes teab, äkki toob just see lahenduse! Magamagi tuleks minna õigel ajal, eriti siis, kui stressiilmingud annavad juba tunda (väsimus, lihaste pingulolek, lootusetuse tunne jne), ja seda ikka teadmisega, et hommik on õhtust targem. Viimase aja uuringud väidavad, et täiskasvanul piisab ikkagi 8 tunnist korralikust sügavast uneajast, et ennast taastada ja piisavalt vanaks elada. Põlata ei tohiks ka päevast 20-30 minutilist tukastamist. Ainult 3% inimestest magab ennast välja 6 tunniga.

 

On olemas vaimne ja füüsiline puhkus. Leian, et just korralik reisimine vahva seltskonnaga pakub piisavalt mõlemat. Ka süsteemne trenn vahelduvalt teatri, kino ja näituste külastamisega, huvitava raamatu lugemisega ning lihtsalt sõprade ringis viibimisega annab igale töönädalale oma võlu. Ja miks ka mitte mõnda TV-saadet või seebikatki vaadata – vahel on vaja ju lihtsalt end välja lülitada ja kellegi teisega samastada...

 

On olemas lõõgastav ja kurnav-väsitav puhkus. Selleks, et puhkus ei väsitaks, tuleb puhkuse ajaks võimalikult vähe töökohustusi võtta. Oma iga-aastastel pikematel puhkusereisidel viibides jätan maha oma mobiili ja lasen kõik kõned tütre numbrile ümber suunata. Kaasa võtan aastaga kogutud lahendamata ristsõnad, mõne vihiku luuleridade ja reisimärkmete kirjutamiseks ning fotoaparaadi. Kaastundega vaatan „puhkusel“ olevaid mitme mobiiliga ja sülearvutiga mässajaid. Erilisteks puhkajateks on veel väikeste sülelastega reisijad, kes oma lapsi ja ennast lõpmatult pika lennureisiga ära väsitavad. Saabudes kohale aga on sunnitud ennast hotellitoa ja lähema ranna vahele aheldama. Puhkus peaks ikka kõiki taastama, mitte laastama!

 

On olemas lühiajaline ja pikaajaline puhkus. Mina kuulun nende inimeste hulka, kes elavad puhkusest puhkuseni. Kui olen paarinädalaselt puhkuselt taas kodus, hakkan planeerima juba järgmise aasta puhkust, mõtestades selleks oma muud tööd ja tegemised. Puhkusega ma eelkõige premeerin ennast. Sihtide seadmine aitab hajutada kahtluse selles, kas üldse liigutakse õigel teel.  Kasulik on meeles pidada, et oluline pole mitte niivõrd kulutatud aja hulk, vaid selle kasutamise kvaliteet, ja seda ka puhkuse ning vaba aja planeerimisel. Ilmselt peaksid leppima sellega, et kõik pole korraga saavutatav, ning see, millele kulutad oma aja täna, on alusmüüriks nende väärtuste järgimisele ja soovide täitmisele, millele kasutad oma aega mõne aasta pärast.

 

Puhkehetki tuleb osata leida ka igas päevas. Kui tunned, et oled „surnud punktis“ ja töö ei edene, siis pole mõtet end vägisi jätkama sundida. Võta aeg maha ja lõõgastu, puhka (naudi näiteks vanni, kosutavat und). Unenäod ja uitmõtted, mis sulle puhkamise ajal pähe tulevad, võivad juhatada ootamatule lahendusele, ilma et sul pruugiks probleemile teadlikult keskenduda. Tee igaks päevaks loend asjadest, millega tahad hakkama saada. Rühmita tegevused nii, et sul oleks mugav neid teostada, ning vali seejärel tähtsaim. Selleks jaota päeva toimetused tinglikult kolme gruppi: olulised ja tähtsad, vähemolulised pisiasjad. Tee kõige tähtsam ära siis, kui oled parimas vormis, tunned end erksalt ja suudad kõige tulemuslikumalt tegutseda. Pea meeles, et 80% tööst tehakse ära 20% aja jooksul kogu kulutatud ajast, seepärast alusta hoogsalt ja toimi sihikindlalt.

 

Jäta igasse päeva veidi sellist aega, millesse sa mitte midagi ei planeeri. Ikka tuleb ette ootamatusi, millega seda täita. Parimal juhul jääb see aeg su enese jaoks või meelistegevusega tegelemiseks. Kui sul on päeva jooksul mitu olulist tööd teha, siis jäta nende vahele aega kergemaks tegevuseks, lõõgastumiseks ning uuele tööle häälestamiseks.

Kui stress venib pikale, võta aeg maha ja tee seda otsustavalt. Jäta remont tegemata, pesu pesemata, toad koristamata, peenrad rohimata ja sõida lihtsalt ära. Kas või ainult mõneks päevakski ja mitte väga kaugele, sest telkimiseks leiad ikkagi mõne koha. Ära võta kaasa ühtegi kohustust, lülita välja mobiil ja unusta ära kella vaatamine – öö-päeva vahet tajud ju niigi.

 

Eriti vajalik on pühapäevast ja nädalavahetusest lugu pidada pereelus ja laste olemasolu korral. Vanematega koos veedetud nädalalõpp lähendab lapsi, vähendab möödarääkimisi ja suurendab vastastikust usaldust ning turvatunnet. Samas on see lastele ka suureks tunnustuseks. Kui napib raha teatrisse ja loomaaeda minekuks, siis aja isana vähemalt oma lotendavad dressid jalast maha ning emana viska nurka määrdunud kittel. Pange endid pühapäevaselt riide ja istuge pereringis ilusa linaga kaetud laua taha, sööge koduseid pannkooke ning lubage kõik südamel olev vastastikku, rahulikult ja ometi lõpuni välja rääkida ja ära kuulata.

  

Igipõline ja kõige sagedamini kasutatav viis pingete leevendamiseks ning elumuredest ülesaamiseks on loodusesse minek. Metsas, rannal, pargis või aias tuleb tagasi meelerahu ja taastub hingeline tasakaal. Küllap on igaühel isiklikke kogemusi sellest, kuidas looduse värskus, puhtus ja ilu kahandab pingeliste suhete, kõrge vastutuse või ebasoodsate töötingimuste tõttu tekkinud stressi. Looduses vabanetakse võltsist, ollakse loomulik, lihtne ja „ehe“, luuakse suhe ajatu ja igavesega. Meie kliimas peaks inimene võtma võimaluse korral puhkuse välja kahes osas, jättes aega ka talviseks puhkuseks kodumaistele suusaradadele või suve pikendamiseks soojal maal. Suve võiks aga nautida armsal Eestimaal, mis pakub tohutult avastamisrõõme.

Kingi lähedastele ilu - kingi Vaimupuu kalender!
OSKUS AKTIIVSELT PUHATA
OSKUS AKTIIVSELT PUHATA
OSKUS AKTIIVSELT PUHATA
OSKUS AKTIIVSELT PUHATA

Ajakirja tellimine
Ajakiri Vaimupuu ilmub üle kuu korraga nii paberil kui ka kodulehel.
Tellimiseks saada toimetusele e-mail. Loe ajakirja tellimisest lähemalt siin

Fotokonkurss 2017
Ajakiri Vaimupuu ootab vaimupuudega inimestelt fotokonkursile pilte teemal
Ilu minu ümber. Võistlustööd saada hiljemalt 1. oktoobriks. Konkursi kohta edasi.

Toeta avaldamist
Ajakiri saab ilmuda vaid tänu tublidele toetajatele. Hea kui sul ja sinu firmal on võimalik ajakirja toetada. Loe täpsemalt edasi, kuidas toetada.

 Ajakirja toimetus
MTÜ Vaimupuu, reg.nr. 80334123,
Muhu 9-64, Tallinn 13912
E-mail:
Tel 55 63 4449, Saada sõnum siin

Veebilehe loomine aara.ee

OSKUS AKTIIVSELT PUHATA

OSKUS AKTIIVSELT PUHATA

Toivo Niiberg piknikul pargipingil On ammune tõde, et puhkuse arvelt tehtud aja kokkuhoid on üks peamisi läbipõlemissündroomi põhjustajaid "Kui hakkad kaotama oma jõudeaega, siis ole ettevaatlik, sest võid kaotada oma hinge."Loyd-Logan Pearsall Smith (USA esseist ja kirjanik)

OSKUS AKTIIVSELT PUHATA

"Kui hakkad kaotama oma jõudeaega, siis ole ettevaatlik, sest võid kaotada oma hinge."Loyd-Logan Pearsall Smith (USA esseist ja kirjanik) Toivo Niiberg, Aktiivne puhkus
www.vaimupuu.ee © 2015 MTÜ Vaimupuu » Ajakirja väljaandmine ja üritused